גמילה מגלוטן או: איך אי אפשר להיגמל מכל המאכלים המכילים גלוטן

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם אפשר להיגמל מגלוטן? התשובה מורכבת למדי.

גלוטן הוא סוג של חלבון אשר מצוי בעיקר בדגנים כגון חיטה, שעורה, כוסמין, וכדומה. לכן גלוטן נמצא בלא מעט מזונות – פסטה, לחמים, קרקרים, מאפים, חטיפים, עוגות, בירה, ועוד. חולי צליאק, או אלו הרגישים לגלוטן, החליפו את חלק ממזונותיהם בתחליפים נטולי גלוטן. אך בהתמכרות המצב הוא אחר, וכאן הבעיה היא מורכבת מאוד.

התמכרות לגלוטן ומשמעותה

תחילה חשוב להבין כי ההתמכרות עצמה אינה לגלוטן, אלא למוצרים המכילים גלוטן – לרוב מאפים ובצקים וכדומה. זאת אומרת, להתמכר לגלוטן עצמו זה להתמכר למרכיב בתוך מוצר אשר אתם צורכים אותו בכללותו. בעוד אפשר, טכנית, להימנע מגלוטן – אין זה אומר שאתם נגמלים. ייתכן ומדובר בהתמכרות לבצקים, ואז בצק ללא גלוטן הוא עדיין בצק לכל דבר.

עם זאת, יש הבדל בין בצקים ללא גלוטן לאלו עם גלוטן. יש הבדל בטעם, במרקם, בתחושה, ועוד. בהחלט אפשרי שההתמכרות שלכם מתרכזת בעיקר במוצרים עם גלוטן, בתחושה שהם מביאים לכם. אך כאן חשוב כבר לעצור ולומר ששוב – ההתמכרות היא למוצרים המכילים גלוטן, לא בהכרח לגלוטן עצמו.

אם ההתמכרות היא באמת לגלוטן, כפי שהוא, אז יש לנו בעיה מורכבת מאוד – איך אפשר להיגמל מגלוטן? ממרכיב בתוך מוצר? חולי הצליאק, למשל, מצאו תחליפים. האם גם אתם יכולים עם התחליף? האם התחליף לא יהפוך לחומר ממכר עבורכם? זו שאלה מורכבת מאוד. על מנת להצליח להיגמל באמת, חשוב להבין ממה אנחנו נגמלים והאם טכנית אפשרי להיגמל מכך.

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי וגמילה מגלוטן

על מנת לעבור תהליך גמילה מוצלח, כזה אשר באמת עובד בפועל – עליכם להצליח ולזהות את המוצרים מהם אתם נגמלים כרשימה סופית. אם אין רשימה סופית וברורה של אלו, אזי הגמילה אינה ממשהו מוגדר. וכאשר אנחנו מנסים להיגמל ממשהו אשר אינו מוגדר – אנחנו למעשה לא ממש נגמלים.

לכן תהליך הגמילה מגלוטן בשיטה של איילת בן ארי הוא למעשה תהליך גמילה מסל מוצרים אישי, אשר מרכיבים בתחילת תהליך הגמילה, והוא זה אשר בבסיס הגמילה עצמה. סל הגמילה האישי שלכם יאפשר למקד את בעיית ההתמכרות, תהליך אשר חשוב מאוד בתהליך הגמילה, מאחר והוא מכניס – סדר, בהירות והבנה טובה יותר של הבעיה עמה אתם מתמודדים.

לאחר הרכבת סל הגמילה האישי שלכם, אשר יכלול את אותם המוצרים מהם אתם נגמלים בפועל, ניתן יהיה להתחיל ולהתקדם אל עבר קבלת ההחלטה להיגמל.

על ההחלטה להיגמל ותהליך קבלתה

להחליט שאתם נגמלים – אין זה דבר פשוט. על מנת להצליח ולקבל החלטה כזו, עליכם להבין מה היא בדיוק אומרת.

השיטה של איילת בן ארי מבוססת על שינוי תפיסתי, שינוי ברמה הקוגניטיבית. לשם כך חשוב להבין בדיוק למה אנחנו נכנסים. השלב הראשון בתהליך זה יהיה להבין מהי ההחלטה להיגמל, כיצד היא נראית, מה היא כוללת, מה השפעותיה, מה השלכותיה וכיצד חייכם נראים אחריה. זוהי קבלה של החלטה לא פשוטה, עם לא מעט השלכות ומורכבות בתחילת הדרך. אבל זוהי הבחירה שלכם – להיגמל או להמשיך ולצרוך?

לאחר ביצוע ההחלטה, חשוב לייצב אותה בתוכנו – וזהו תהליך לא פחות מורכב. כיצד אפשר להחזיק את ההחלטה הזו לאורך זמן? באופן אשר לא יתערער בדרך? באופן אשר לא יזמן קונפליקטים, התלבטויות, מחשבות או אופנים אחרים של פיתוי לחזור ולהשתמש. החלטה הינה עניין חד-משמעי, אבל לשם כך עליה להיות עם יציבות וללא עוררין. זוהי ההחלטה להגיד לא! לכל מוצר בסל הגמילה האישי שלכם, ולהצליח להפנים את ה-לא! הזה, גם שנים קדימה.

זה אפשרי, כל אחד יכול לקבל על עצמו את ההחלטה להיגמל. אך בכדי לעשות זאת עליכם לעשות שינוי מהותי – השיטה המהפכנית של בן ארי מובילה אתכם דרך השינוי הזה, אל ההצלחה להיגמל. בכדי לקבל פרטים נוספים, השאירו פרטיכם בלשונית צור קשר, ואיילת תחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישת היכרות.

מקורות מידע:

כללית, " למה לאכול מצות כשאפשר להיגמל מגלוטן?"

Fatigue to Flourish, “Are You Addicted To Gluten?”

Functional Health Minute, “GLUTEN AND DAIRY ARE LIKE ADDICTIVE DRUGS TO THE BRAIN”

Root Cause Medical Clinic, “Addiction to Gluten and Dairy, is there a good side?”

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן