גמילה מקולה ומדיאט קולה וזירו

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מבין כל המשקאות הממותקים, קולה על גרסותיה השונות – קולה רגילה, דיאט קולה, זירו קולה, וכדומה – היא אולי המוצר הממכר ביותר מבחינת כמות המכורים. זה לא משנה איזה מותג מדובר בו, זה לא משנה מה מחירו בשוק – זוהי התמכרות אקטיבית, נפוצה, מוכרת ומעיקה מאוד. אך כמו כל התמכרות – גם לזו יש פתרון, ואפשר להיגמל!

כיצד נראית התמכרות לקולה

ככל התמכרות הקשורה בסוכר, גם זו הקשורה במשקאות קולה הינה מאוד לא בריאה. השפעותיה על הגוף ניכרות, ובמיוחד לאורך טווח. בין אם הופעת בעיות מערכתיות, רמות סוכר גבוהות, השפעה על תפקוד המוח, לחץ דם, וכדומה. בין אם מחלות הקשורות בסוכר כגון סכרת. בין אם מחלות הקשורות בקפאין או חומרים מעוררים, כאמור כמו לחץ דם. ובין אם בעיות משקל הקשורות וידועות בהקשרן לצריכת סוכר גבוהה.

באופן מפתיע, רבים טועים בחשיבה שמשקאות דיאט טובים יותר כתחליף מהמשקה הרגיל. זו טעות, חד משמעית. אולי סוכר ספציפית, בתצורתו המוכרת, נעדר יחסית מהמשקה – אבל זה לא הופך אותו ליותר בריא, פחות משפיע על המשקל (גם אם בדרכים עקיפות), או קל יותר להתמודדות כחומר ממכר! נהפוך הוא, ישנם מחקרים אשר טוענים כי משקה דיאט יכול להוביל לעליה גבוהה יותר במשקל אפילו מהמשקה הרגיל!

התמכרות למשקה קל, בין קולה או דיאט קולה, יכולה להיות קשה ובלתי נסבלת. כמו כל התמכרות, המחשבות הבלתי פוסקת על המשקה הבא, על הצורך העז לצרוך עוד, הכשל בהתמודדות עם הגמילה לבד, והסבל הנלווה לכל זאת – זה פשוט מרגיש כאילו אין בחירה. אבל זה לא נכון, למעשה – כל פעם שאתם מרימים את המשקה או הכוס אתם בוחרים מחדש להמשיך. יש דרך לשנות זאת, וזה מצריך עבודה – אבל זה אפשרי!

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי לגמילה מקולה

כל התמכרות והקשיים שלה, אבל הכול מתחיל – תאמינו או לא – בראש. כאשר אתם ניגשים למשקה, אתם בוחרים להמשיך ולשתות. זה לא רק משהו שמרגיש שנכפה עליכם, זה חלק מכם, זה משהו בכם אשר בוחר להמשיך ולשתות. זוהי הבניה קוגניטיבית אשר מוצאת במשקה הזה ניסיון לפתור משהו, משהו אשר אתם לא מצליחים לפתור בדרך אחרת. בגלל זה הפסיכולוגיה מתייחסת להתמכרות במובנים של בריחה.

אבל השיטה של בן ארי מציבה בראש ובראשונה את התובנה שזו בחירה! זו החלטה תפיסתית שאתם מבצעים. ואפשר להחליט לבחור אחרת! אז כאמור זה מתחיל בתפיסה, בשינוי קוגניטיבי, בגישה אחרת האומרת – לא! לא להמשיך ולשתות. זה לא ויכוח, זה לא קונפליקט, זה גם לא נושא לשאלה, זו הכרעה.

לעשות את השינוי הקוגניטיבי הזה זו עבודה לא פשוטה, אך אפשרית ביותר. תחילה יש להבין מה המשמעות של ההחלטה, כיצד היא נראית, מה מעורב בכך, ממה אני נגמל בעצם ואיך אני הולך לעשות זאת. לאחר קבלת ההחלטה גם מגיע השלב של ליצור יציבות – וזו מילה חשובה וקריטית! בלי יציבות אנחנו מתנדנדים, בקונפליקט, ואז גם מועדים.

יציבות היא השלב שבו אנו מקבלים על עצמנו את הבחירה שעשינו, מקבלים את השלכותיה, ומוכנים להתמודד עם העולם דרך המשקפיים התפיסתיות החדשות שלעינינו. יציבות גם היא נרכשת בתהליך עבודה, אך בסופו של דבר – הגמול הוא הצלחה בגמילה. השיטה של בן ארי הוכיחה עצמה פעם אחר פעם, עם התמכרויות מורכבות לחומרים שונים, כולל משקאות ממותקים על גווניהם. במילים אחרות – גם אתם יכולים!

לקבלת פרטים נוספים על השיטה של איילת בן ארי, וכיצד תוכלו גם אתם להיגמל ממשקאות ממותקים, קולה או דיאט קולה – השאירו פרטיכם בלשונית צור קשר ואחד המומחים לשיטת בן ארי יחזור אליכם בהקדם לקביעת פגישת היכרות.

מקורות מידע:

The Sun, “Mum who spent £50,000 on 30-cans-a-day Coca-Cola habit finally beats 20-year secret addiction”

The Telegraph, “Are you addicted to Coca-Cola?”

Inquirer, “Are you a cola addict?”

 

אולי יעניין אותך גם:

גמילה מסיגריות אלקטרוניות: כל הדרכים להפרד מהוופורייזר במקום אחד

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן