גמילה מכסיסת ציפורניים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לפעמים זה קורה בהיסח דעת, לפעמים זה קורה מלחץ או חרדה, לפעמים זה קורה כשאנו מרגישים צורך בלתי נשלט הכופה עצמו עלינו. כסיסת ציפורניים יכולה להיות מעיקה ביותר, במיוחד כאשר היא הופכת לטקס החוזר על עצמו, שוב ושוב, בלי שליטה.

במובנים רבים, כסיסת ציפורניים יכולה להיות התמכרות. התנהגות התמכרותית היא כזו אשר בה אין לנו שליטה עליה, לכאורה. אנחנו מרגישים כאילו איננו יכולים לעשות דבר, אנחנו חייבים עכשיו לכסוס ציפורניים. זה לא משנה איפה אנחנו, מה אנחנו עושים, מה המשמעות של זה – זה חייב לקרות עכשיו. כמו תסמיני גמילה, כך יכולים להופיע תסמינים גם בכסיסת ציפורניים.

כסיסת ציפורניים כפייתית והתמכרותית

בשמה המקצועי, כסיסת ציפורניים כפייתית מכונה אוניכופגיה (Onychophagia). זוהי כסיסת ציפורניים אשר אינה נשלטת, אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב, במצבים שונים, כמו התמכרות. למעשה, מומחים לרפואה הנפש החלו לקטלג תצורות חריפות יותר של כסיסת ציפורניים כהתמכרות לכל דבר, ובצדק רב!

כאשר ישנה התנהגות אשר אין לנו שליטה עליה, אשר מסבה לנו הקלה ובו-זמנית סבל, כאשר היינו רוצים להפסיק אותה, למנוע אותה, להפסיק ולפגוע בעצמנו אך איננו יכולים – זו התנהגות אשר יש לה סממנים של התמכרות. במיוחד בהינתן והיא חוזרת על עצמה, שוב ושוב ושוב, ללא הפסקה.

כסיסת ציפורניים יכולה להיות גם עניין רגיל, כזה אשר אינו הופך להתמכרותי. בדיוק כמו אלכוהול, אשר ניתן לשתות בירה או ויסקי פה ושם – זה לא אומר שאנחנו מכורים! אך כאשר זה הופך להיות להתנהגות קבועה, ללא שליטה עליה, שוב ושוב למרות שהיינו רוצים להפסיק, אז אולי כדאי לעצור ולשאול את עצמנו – אולי זו התמכרות כבר?

במובן הזה, כסיסת ציפורניים יכולה להיות להתמכרות לכל דבר, ולפעמים להוביל עד למצבים קשים של פציעה, זוב דם, כאבים, ואולי גם נזקים מסוימים לאצבעות ועור הידיים. אבל מעבר לכך, בעיקר היא התנהגות המעידה על מצוקה, חרדה או צורך משמעותי לפורקן לחצים.

איילת בן ארי מובילה את המהפכה לגמילה מכסיסת ציפורניים בשיטה חדשנית!

אז הנה החדשות המעולות – אתם יכולים להירגע, יש פתרון להתמכרות לכסיסת ציפורניים. גמילה היא אפשרית, עשו זאת לפניכם וזה אומר שגם אתם יכולים להצליח בזאת.

איילת בן ארי פתחה שיטה חדשנית לגמילה, אשר מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. במרכז השיטה עומד המטופל, והיכולת שלו לשלוט על חייו, לקבל החלטות, להצליח ולהחזיר את המושכות לידיו. התמכרות נשמעת לנו כמו דבר שאין לנו יד בו, כאילו איננו מעורבים בתהליך עצמו. אנחנו פועלים באופן אוטומטי. זוהי תפיסה קוגניטיבית אשר יש לשנות אותה, ובכך מתמקדת השיטה של בן ארי.

ההחלטה להיגמל נובעת מהבנת השלכותיה של הגמילה. מבלי להבין מה זה אומר להיגמל, מה ההשלכות של כך על חיי, ואיך חיי יראו לאחר הגמילה – אי אפשר באמת להיגמל. אי אפשר להבין לאן הולכים, איך נראית הדרך ומה מחכה לנו בסופה. ההצלחה בגמילה מתחילה בהבנה וקבלה של מה זה אומר בכלל להיגמל.

עם קבלת ההחלטה להיגמל, אשר זו תוצר של תהליך לא פשוט, עלינו להביא את ההחלטה הזו לכדי יציבות. להביא אותה לכדי מצב שבו קונפליקטים, הזדמנויות ליפול אל הפיתוי, לא יתקיימו. למעשה, מרגע שמקבלים את ההחלטה להיגמל חייבים להפנים את זאת שמדובר בעובדה מוגמרת. זוהי גמילה לכל דבר. אין קונפליקט, אין התלבטות, אין מקום לשאול – אולי רק הפעם.

רבים הצליחו להיגמל מכסיסת ציפורניים, ובעזרת השיטה החדשנית של איילת בן ארי – תוכלו גם אתם למצוא את השקט הפנימי שלכם, ולהשיב את השליטה לחייכם. איך עושים זאת? מתחילים בהשארת פרטיכם, ואיילת תשוב אליכם בהקדם האפשרי עם פרטים נוספים על שיטת הגמילה, ותקבע עמכם פגישת היכרות.

מקורות מידע:

Skin Nail, “Onychophagia or nail biting”

WebMD, “Why Do I Bite My Nails and How Do I Stop?”

DailyMail, “Nail biting is more than a bad habit: Experts to classify the addiction as a mental disorder”

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!