הפסקת עישון בהיפנוזה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת עישון בהיפנוזהאחת השיטות להפסקת עישון היא על ידי היפנוזה. הפסקת עישון בהיפנוזה מצריכה קודם כל התאמה. במהלך התהליך אתם תחושות מגוון חוויות שיסייעו לכם להפסיק לעשן באופן הקל ביותר שניתן. הפסקת עישון בהיפנוזה יוצרת התניות חדשות, מסייעת להיפטר מהרגלי עישון כמו עישון לצד הקפה של הבוקר או במהלך הנהיגה, מחזקת את המוטיבציה להפסיק ומחלישה את הרצון להמשיך לעשן. כיצד מתבצעת הפסקת עישון בהיפנוזה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

הפסקת עישון בהיפנוזה- הרצון להפסיק לעשן

קבלת החלטה על הפסקת עישון היא אחד הדברים החשובים ביותר. מדובר בגמילה קשה שמצריכה כוח רצון רב ולכן קודם כל יש להחליט על הרצון להפסיק לעשן. כאשר מחליטים שרוצים להפסיק לעשן, הגמילה הופכת לקלה יותר וממשית יותר. כמו כן, בהפסקת עישון בהיפנוזה יש למצוא את הסיבה שגורמת לנו לרצות להמשיך לעשן או להפסיק לעשן על מנת שהטיפול יצליח. 

בתהליך הגמילה וגם לאחריו, חשוב מאוד לא לעשן אפילו שאכטה אחת, מאחר שאתם עלולים לחזור לנקודת המוצא ולהתחיל לעשן מחדש. למעשה, אנשים שחזרו לעשן לא באמת חזרו לעשן אלא החלו לעשן מחדש. 

התמכרות פיזית ורגשית

ההתמכרות לסיגריות היא התמכרות קשה ועוצמתית מאוד שכוללת התמכרות פיזית לניקוטין והתמכרות פסיכולוגית להרגלים שונים. הרגלים אלה הם חלק משגרת החיים של המעשנים וקשה מאוד להיפטר מהם. לדוגמא, הרגל בולט הוא עישון סיגריה לצד הקפה בבוקר או עישון סיגריה לאחר ארוחה. הסיגריות גם מלוות ישיבות חברתיות והופכות גם לחלק משמעותי מבחינה חברתית. ההרגלים הללו, הופכים לחלק מאורח החיים של המעשן ומהם קשה להיגמל אף יותר מהניקוטין. 

הפסקת עישון כוללת פן פיזי ופן רגשי. 

  • פן פיזי- הגמילה מהניקוטין שכוללת תסמינים שונים. 
  • פן רגשי- הגמילה מהרגלי העישון וההרגלים הנלווים אליו.  

 

הסיבה לרצות להפסיק לעשןכיצד מתבצע?

הפסקת עישון בהיפנוזה כוללת מספר שלבים. 

  • בדיקת התאמה

השלב הראשון להפסקת עישון בהיפנוזה הוא שיחת היכרות ובדיקת התאמה להיפנוזה. הבדיקה נעשית בדרכים שונות וחווייתיות והיא נועדה להעריך את מידת הכישרון ההיפנוטי יחד עם היכרות ותיאום ציפיות. 

  • בחינת המוטיבציה

במידה שבדיקת ההתאמה להיפנוזה קבעה כי אתם מתאימים לתהליך, ניתן לבחון את המוטיבציה של המעשן להפסקת העישון. בבחינת המוטיבציה יש להתייחס לחסרונות הטמונים בהמשך עישון וליתרונות שיבואו עם הפסקת עישון. הרצון להפסיק לעשן יכול להיות שלילי כמו לדוגמא הפחד מחולי, חולשה גופנית, השפעות על המראה או הרגשת תלות לדוגמא, או רצון חיובי כמו לדוגמא השאיפה להיות בריא, השאיפה להוות מודל חיובי לחיקוי בקרב הילדים, השאיפה לתחושות גופניות טובות יותר ועוד. 

הסיבה לרצות להפסיק לעשן הן אישיות וכחלק מהפסקת עישון בהיפנוזה יש לבחון אותן לעומק. כך על ידי ההיפנוזה ניתן לחזק את התחושות השליליות על מנת להגביר את הדחיה מעישון או להתאים את הרצונות החיוביים שיגרמו להפסקת עישון. 

לאנשים רבים קל יותר להתרכז, לדמיין ולהגיע להישגים במצב היפנוטי. כך ניתן לתת להם לחוות את התחושות הנעימות הצפויות בהפסקת עישון לצד התחושות השליליות הטמונות בעישון. כך מגבירים את המוטיבציה להפסקת עישון. 

מלבד לבחינת המוטיבציה להפסיק לעשן, בשלב זה יש לחקור את המוטיבציות המודעות והלא מודעות להמשיך לעשן. המוטיבציה להמשיך לעשן עלולה לגרום לעישון מחודש שיכשיל את התהליך. אלה יכולות להיות סיבות כמו הסיגריה מאפשרת לי לנוח, עם סיגריה אני פחות עצבני, איך אפשר לשתות קפה או לנהוג בלי סיגריה ועוד. 

  • הפסקת עישון

השלב השלישי והאחרון בהפסקת עישון בהיפנוזה הוא שלב הפסקת העישון. הפסקת עישון היא לא קלה כלל והיא מלווה בתחושות טובות לצד העצב מהפרידה מהעישון. בדרך כלל התמכרות לסיגריות מלווה אנשים במשך שנים רבות ולא קל להיפרד מהרגל שנמצא איתך במשך זמן רב. 

תהליך ההיפנוזה מסייע בהפסקת עישון על ידי- 

  • יצירת התניות חדשות
  • הפרדה בין הרגלים- לא חייב לעשן כדי לשתות קפה
  • בחינת גורמים רגשיים הקשורים לעישון
  • מניעת החלפת הרגל העישון בהרגלים אחרים
  • חיזוק מוטיבציות חיוביות

ועוד. 

 

תסמינים

  • השפעות על מצב הרוח- לניקוטין יש השפעה על הפרשת הורמון הדופמין במוח. הדופמין הוא הורמון שאחראי בין היתר על תחושת ההנאה. כאשר מפסיקים לצרוך ניקוטין, חלה ירידה ברמת הדופמין ועלולים להרגיש תחושת דכדוך, עצבנות וחוסר הנאה. 
  • הפרעות בשינה- כאשר אספקת הניקוטין יורדת ומצב הרוח יורד, עלולות להיגרם הפרעות בשינה, עייפות מתמשכת, קשיים להירדם ונדודי שינה. 
  • רעב- רוב האנשים שנגמלו מסיגריות מספרים כי הם חווים תחושת רעב מוגברת. הניקוטין גורם לפעילות מוגברת של בלוטת התריס, לשחרור גלוקוז וכך לתאבון מופחת ושריפת קלוריות מוגברת. כאשר מפסיקים לעשן ורמת הניקוטין יורדת, הדבר גורם לנסיגת סוכר והנגמלים צורכים את הסוכר במזון. כמו כן העישון מספק הרגל אוראלי ובגמילה מעישון מחפשים משהו שימלא את חוסר ההתעסקות בפה- בדרך כלל הפנייה תהיה למזון. 
  • עליה קלה במשקל- ניתן לצפות לעלייה קלה של 2-3 ק"ג בשבוע שבועיים הראשונים. בדרך כלל מדובר בעלייה זמנית שתחלוף לאחר מספר שבועות. 
  • שיעול וליחה- בדרך כלל נגמלים מעישון יסבלו משיעול וליחה בתחילת הגמילה. השיעול והליחה למעשה מעידים על פינוי שאריות הניקוטין מהגוף. 

הפסקת עישון בהיפנוזה- דרכי התמודדות

על מנת להתמודד עם תסמיני הפסקת עישון יש מספר אפשרויות שונות- 

  • פעילות גופנית- כאשר מבצעים פעילות גופנית ניתן להעלות את רמת הדופמין וכך לשפר את מצב הרוח הירוד, לפרוק לחצים וכעסים ולשמור על משקל תקין. 
  • תזונה נכונה- שמירה על תזונה נכונה שמורכבת מכל אבות המזון ועשירה בסיבים תזונתיים עשויה להקל על תסמיני גמילה מעישון. 
  • שתיית מים בכמות מספקת- שתיית מים מספקת תסייע בפינוי שאריות הניקוטין מהגוף במהירות. 
  • תחביבים חדשים- אחת השיטות הטובות ביותר להתמודדות עם תסמיני גמילה מעישון ועם הגמילה עצמה היא להחליף את ההתמכרות לעישון בתחביבים חדשים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן