גמילה מאלכוהול בקריות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מאלכוהול בקריותגמילה מאלכוהול היא דבר מורכב ואין זה פשוט להגיע אליו ולעבור אותו בהצלחה. יש לא מעט שלבים עוד לפני שבכלל חושבים על תהליך של גמילה וגם לאחר שמבינים שיש בעיה שצריך לפתור – יש עוד כמה וכמה פעולות שצריך לבצע על מנת לחפש ולמצוא איפה אפשר לעבור גמילה מאלכוהול בקריות. יש מקומות דרך המדינה, יש מקומות פרטיים ובדומה לקבלת שירותים אחרים – גם כאן יש חשיבות לסדר יום ולהתאמה אישית של תהליך הגמילה עבור כל נגמל ונגמל. לא כל תהליך גמילה מתאים לכל אחד ויש חשיבות לבחינה מעמיקה של התהליכים השונים המוצעים כדי לבחור בתבונה.

 

מה החשיבות של גמילה מאלכוהול בקריות?

הנושא של האזור הגאוגרפי חשוב ומהותי. יש מי שיבחר לחפש מקום גמילה מאלכוהול בקריות על מנת שהנגמל יהיה קרוב לבני משפחתו ולבית שלו ויש מי שלא מתגורר בקריות אך יעדיף דווקא למצוא מקום בקריות על מנת שהנגמל יתנתק מהשגרה, מהחיים הרגילים והמשפחה וכך יוכל להיות מרוכז לחלוטין בגמילה ובשיפור המצב שלו. יש מי שהנסיעה מאזור המגורים לצורך גמילה מהווה עבורו את ההתחלה של תהליך הגמילה ולכן הבחירה של האזור הגאוגרפי אינה מובנת מאליה וצריך להתייחס אליה בכובד ראש וברצינות גדולה. נשאלת השאלה – איך בוחרים?

איך לבחור מקום של גמילה מאלכוהול בקריות?

כאמור, מכיוון שמדובר בהתאמה אישית של תהליך הגמילה צריך לבחון לעומק כל מקום מקצועי שמציע תהליכי גמילה מאלכוהול. חשוב לשים לב מי אנשי המקצוע שנוכחים במקום ומה התרומה של כל אחד ואחת מהם לתהליך, לוודא שיש מעטפת של היבטים שונים שיכולים להשפיע על מי שנמצא בתהליך, האם מדובר במקום סגור או פתוח, האם התהליכים מבוצעים בצורה פרטנית או קבוצתית וכמובן כל פרט אחר שיכול לעניין את מי שמחפש תהליך גמילה מאלכוהול בקריות עבור מי מהאנשים היקרים לו והחשובים לו ביותר. אין מדובר בהחלטה או בחירה קלה ולכן חלק נכבד מהתהליך קשור להתרשמות ממקומות ובחירה מתוכם.

 

שירותי גמילה ייחודיים

בשנים האחרונות יש הרבה מאד מודעות לנושאים אישיים, נפשיים ורגשיים שעוברים לא רק על מי שנגמל בעצמו מהתמכרות לאלכוהול אלא גם על מי שמקיף אותו. כיום ידועה החשיבות של תמיכה גדולה וחזקה בעורף המשפחתי של הנגמלים ולכן חלק לא מבוטל מתהליכי הגמילה והפעולות שמהוות חלק ממנה קשורות לסיוע של בני המשפחה, החברים הקרובים או כל הדמויות שנחשבות למשמעותיות עבור אותו אדם שעובר את תהליך הגמילה. יש מי שיעבור תהליך גמילה בקלות רבה יותר מאחרים ויש גם את מי שיגיע לתהליך גמילה אבל ההתמכרות שלו תיחשב כקלה יותר. זו החשיבות של ההתאמה האישית, כולל מתן שירותים ייחודיים לכל אחד.

 

מתי מתקבלת החלטה על פנייה לתהליך גמילה מאלכוהול?

על מנת לחפש מקום שמציע שירותי גמילה מאלכוהול בקריות צריך להיות במצב לא ממש טוב. יתכן ואותו אדם שמכור לאלכוהול יקבל הנחייה רשמית מגופי המדינה השונים לפנות לתהליך גמילה וייתכן גם שהדחיפה לכיוון הגמילה תגיע מבני המשפחה של אותו אדם שרואים את הסבל שלו, את החיים המתבזבזים או את הכסף שמבוזבז על קניית שתייה חריפה ובמקרים מסוימים ייתכן אפילו שמי שירצה לפנות לגמילה יהיה אותו אדם בעצמו שיבין שעל מנת להחזיר את החיים שלו למסלולם עליו להפסיק עם השתייה והוא יחפש לצורך כך עזרה מקצועית. הצעד הראשון יכול להגיע ממגוון דמויות ואנשים.

 

איך מתחילים את התהליך?

כאשר יש נכונות לפנות לתהליך של גמילה מאלכוהול בקריות או בכל אזור אחר בארץ חשוב מאד מצד אחד לבצע פעולות מהירות אך מצד שני – חשוב להיות יסודיים ולבדוק לעומק פרטים חשובים. הנושא של מקום עם לינה או בלעדיה חשוב ומהותי, סדר היום של הנגמלים, החלוקה לקבוצות על פי סוגי ההתמכרויות השונים, העבודה הקבוצתית והפרטנית וכמובן המחירים של המקומות האלה שגם הם קשת רחבה של סכומים שצריך לקחת בחשבון. מומלץ להגיע למקומות האלה על מנת להתרשם מהתנאים שלהם, מהחדרים, מהחללים שבהם מתקיימים המפגשים הקבוצתיים וכמובן מהמרחבים החיצוניים שמאפשרים לנגמלים להתאוורר מפעם לפעם.

איך חשים אחרי שמוצאים את המקום המתאים והמושלם לגמילה?

אין ספק שפרק הזמן שמתחיל בקבלת ההחלטה על גמילה ומסתיים במציאת המקום המתאים לכך הוא פרק זמן מותח, מעייף אך גם כזה שיש בו תקווה. הרבה רגשות מלווים תהליכי גמילה מאלכוהול בקריות, כמו גם בדרום או במרכז ולכן מדובר בהחלטה לא פשוטה אך כזאת שיש בה הרבה חשיבות ומשמעות. הרגע שמוצאים את המקום הנכון והמתאים, זה שממנו תגיע תקווה אמיתית ומוחשית להיגמל מההתמכרות לשתיית משקאות אלכוהוליים – הוא רגע מכונן וחשוב שמתחיל תקופה חדשה של תקווה ושל תחושות טובות וחיוביות. מצב רוח טוב וגישה חיובית יתבררו כחיוניים מאד לא רק להתחלת התהליך אלא גם לאורכו עד לסיומו המוצלח.

 

כמה זמן אורך תהליך גמילה מאלכוהול?

שאלה זו היא שאלה שחוזרת על עצמה לא אחת אך אין לה באמת תשובה אחת ויחידה. ההתקדמות של התהליך קשור לחומרת ההתמכרות שאיתה מגיעים למכון מלכתחילה, למידת הרצון והנכונות, למצב הגופני, הרגשי והמנטלי של הנגמל וכמובן לתמיכה והגב שהוא ירגיש מהעורף המשפחתי שלו. אלה – ביחד ולחוד ישפיעו לטובה או לרעה על התהליך האישי שלו ויש בכל אלה כדי לקבוע האם התהליך יהיה קצר או שמא הוא יארך הרבה זמן. חשוב מאד להתאזר בסבלנות ולאפשר לתהליך להימשך ככל שצריך עד לגמילה מלאה ומוצלחת.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מאמרים לקריאה נוספת
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!