גמילה ממציצת אצבע (בוגרים)

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מציצת אצבע אצל מבוגרים יכולה להתרחש בכל גיל. אנחנו משייכים את זה למשהו מן הילדות, להתנהגות ילדית, אך זו למעשה תופעה רחבה אשר יש לה קווי מתאר של התמכרות לכל דבר. במציצת האצבע יש תחושה מנחמת, מרגיעה, מספקת, בדיוק כמו במצבים של התמכרות לאכילת עוגות ומתוקים, ואפילו התמכרות לסמים קלים.

פעמים רבות, אותו אדם אשר סובל ממציצת האצבע, מכיר בכך שזו בעיה אשר הוא היה רוצה לפתור. לעיתים זה מלווה בבושה, או בתחושות אי-נוחות סביב המעשה. לעיתים זה מלווה בביקורת עצמית חריפה, "למה אני עושה את זה?" או "למה אני ממשיך לעשות את זה? שוב ושוב? בלי להצליח לעצור!?". כשתחושות כאלו נלוות למעשה, זוהי כבר התמכרות ללא ספק.

התמכרות למציצת אצבע ותחושת חוסר שליטה

לכאורה זה נשמע מוזר לדבר על התמכרות למציצת אצבע. כאילו מדובר בעניין של שיקול דעת פשוט, ואפשר להפסיק ככה סתם. אנשים אשר אינם חווים התמכרות, אשר אינם חווים תחושה של חוסר שליטה מהסוג הזה, עלולים להתקשות להבין על מה מדובר. אבל הניחו לרגע בצד את השיפוט – כל דבר יכול להפוך להתמכרות.

התנהגות מנחמת, אשר יש בה אפקטים של הרגעה וסיפוק, יכולה להפוך לעניין ממכר. זוהי הסיבה שאנשים מתמכרים לאכילת מזונות מסוימים (למשל, בצקים). זוהי הסיבה לכך שאנשים מתמכרים למשחקי מחשב, לאינטרנט, לרשתות חברתיות, וגם למכשירים הניידים שלהם. בדיוק מאותה הסיבה, גם מציצת אצבע יכולה להיות מעשה ממכר, אשר מעניק נחמה וסיפוק בזמן הביצוע.

בדיוק כמו כל התנהגות ממכרת אחרת, מתלווה לכך תחושה עמוקה של חוסר שליטה. זה לא שמציצת האצבע מרגישה טוב –"ולא אכפת לי מה אומרים עלי". זה שיש בכך משהו אשר מפריע לי, מפריע לסביבה, ואני לא יכול להפסיק לעשות את זה. תחושת החוסר שליטה הזו, כאילו אין לי יכולת לעצור את זה – זהו הבסיס לאינדיקציה שמדובר בהתמכרות.

האם אפשרי להיגמל ממציצת אצבע?

אם גם אתם סובלים ממציצת אצבע בגיל מבוגר, יש פתרון לכך. אתם לא לחלוטין נטולי יכולת שליטה, פשוט צריך לזהות את התהליכים הקוגניטיביים הפועלים בכם כעת על אוטומט, ולהציג שינוי תפיסתי במנגנון הקוגניטיבי שלכם. במילים אחרות, זה הכול עניין של תפיסה, של שינוי תהליכי מחשבה, וזה בהחלט משהו שאפשר לעשותו!

אותה תחושה של חוסר שליטה המופיעה בעת מציצת האצבע? זו תחושה אשר היא קצת שקרית. היא משקרת לכם שאין לכם שום יכולת הכרעה בנידון. שאין לכם את היכולת להחליט בנוגע לכך. אך האמת היא שאתם יכולים להחליט, אתם יכולים לשנות – זה עניין של תהליך.

השיטה החדשנית של בן ארי לגמילה ממציצת אצבע

באמצעות השיטה החדשנית של איילת בן ארי, אשר הוכיחה את עצמה בגמילה מאלכוהול, סמים, אכילת סוכרים ובצקים וגם במציצת אצבע – גם אתם יכולים להשיב את השליטה על הבחירות שלכם לחייכם. על ידי קבלת ההחלטה להיגמל, על כלל מובנה, מתוך הבנה אמתית של מה זה אומר להיגמל, איך נראה התהליך, איך נראית התוצאה ומהם הוויתורים אשר עליי לעשות בכדי להצליח בכך – תוכלו גם אתם לשלוט במציצת האצבע, ופשוט להפסיק.

שינוי תפיסתי מתחיל בקבלת ההחלטה, במלוא מובן המושג – לקבל החלטה. לאחר מכן, מתחיל תהליך של ייצוב ההחלטה, בו מביאים את ההחלטה שלקחנו על עצמנו לכדי עובדה מוגמרת. במילים אחרות, ביטול הקונפליקטים הקשורים בפיתוי לחזור ולמצוץ את האצבע, וכן באוטומט הזה שפועל באנו בכל פעם שאיננו שמים לב לכך.

על ידי תהליך ממוקד, הפועל על האופן בו אנו חושבים ותופסים את ההתמכרות, ניתן ליצור שינוי. כל אחד שבאמת רוצה בכך, יכול לעבור תהליך של שינוי קוגניטיבי, והשיטה המהפכנית של איילת בן ארי מוכיחה זאת פעם אחר פעם.

רוצים להיגמל ממציצת אצבע? האפשרות פתוחה בפניכם, וכל שצריך לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם בעמוד צור קשר, ואיילת תחזור אליכם במהירות לקבוע פגישת היכרות. התהליך תלוי בכם, ויצירת קשר זה הצעד הראשון. שנתחיל?

מקורות מידע:

Psychology Today, “Can Thumb Sucking Be Addictive?”

Daily Telegraph, “Confessions of a 37-year-old thumb sucker: ‘It feels comforting’”

Addiction.Com , “What Can Thumb-Sucking Teach Us About Addiction?”

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!