גמילה מקנאביס רפואי

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

השימוש בקנאביס רפואי או מריחואנה לצרכים רפואיים אינו עניין מובן מאליו. פעמים רבות, השימוש בחומרים אלו יכול לשפר את איכות החיים ולהקל באופן משמעותי על הפרעות בריאותיות קשות, בעיקר המלוות בכאבים או קשיים עזים. מחקרים הוכיחו והראו כי השימוש בחומרים אלו יכול להקל באופן מהותי ולאפשר למטופל אורך חיים נורמטיבי יותר, עם מוטיבציה, תאבון, ויכולת התמודדות גבוהה יותר עם מצבו הרפואי.

עם זאת, ישנם מצבים בהם השימוש הרפואי הופך אט-אט ליותר מכך. זאת אומרת, כאשר השימוש כבר אינו רק לצרכים רפואיים, אלא יותר מכך, ובאופן כזה אשר מוביל לתלות מסוימת – נפשית, רגשית או פיזית – בחומר עצמו. במילים אחרות, כאשר הטיפול הרפואי הופך להתמכרות לכל דבר ועניין.

ההבדל הקוגניטיבי בין התמכרות לקנאביס רפואי ולא רפואי

שורש ההתמכרות לקנאביס הינו לרוב תפיסתי או קוגניטיבי, וכמעט שלא מדובר במקרים בהם ההתמכרות העיקרית הינה תלות פיסית. זאת מאחר ומריחואנה או קנאביס אינם ממכרים יותר מחומרים אחרים, למעשה כך לטענת מומחים לעניין כגון דר' שאולי לב-רן, מדובר באחוזים נמוכים ביותר הקשורים להתמכרות פיזית. לכן, כאשר מדברים על התמכרות וגמילה הקשורים בקנאביס, לרוב אנחנו מדברים על תהליך תפיסתי-קוגניטיבי המתייחס באופן ישיר לאופן בו המכור תופס את השימוש והצרכים הנלווים לכך.

הקנאביס משפיע על התחושה הטובה באמצעות ייצור דופמין, אותו חומר במוח אשר מייצר תחושות נעימות, מרגיעות, שמחה ומעט קהות חושים, ועם זאת תאבון, סיפוק, הנאה וכדומה. לתחושה הזו ההתמכרות משתייכת, לאותה תחושה טובה ומשחררת. זאת אומרת, מבחינה תפיסתית, ההתמכרות הינה לתחושה הטובה וההנאה, וזה נכון בכל שימוש בקנאביס – בין אם רפואי או לא.

עם זאת, כאשר מדובר בהתמכרות אשר הינה תוצאה של שימוש בקנביס או מריחואנה רפואיים, אזי נוסף מרכיב חשוב לפורמולה – "זה רפואי, זה טיפולי, זה פותר לי בעיה". במילים אחרות, בשל הבעיה הרפואית השימוש בקנביס יכול להוות, באופן מודע או לא, לתירוץ מושלם להמשיך ולהשתמש. כך תהליך הגמילה למעשה חייב להישען בראש ובראשונה על תהליך קוגניטיבי.

שיטת הגמילה המהפכנית מקנאביס רפואי או מריחואנה של איילת בן ארי

רוצים להיגמל? טוב מאוד. זה השלב הראשון בדרך! להכיר בכך שיש בעיה שצריך לטפל בה ולהתמודד עמה. אבל איך עושים את זה בפועל? איך מצליחים לעבור משימוש אקטיבי לגמילה חד-משמעית? ואיך מצליחים לדבוק בהחלטה לא להמשיך ולהשתמש גם בעתיד?

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי מבוססת על ניסיון בשטח וגם רקע משמעותי בתחומי הנפש והקוגניציה. תהליך הגמילה מבוסס על הבניית התפיסה הקוגניטיבית שהחלטה זו החלטה, הכול או כלום! במילים אחרות, מהרגע שמתחילים – אין אחורה פנה. גם עכשיו, וגם בעתיד. בין אם מדובר בשימוש בעקבות בעיה רפואית או לא.

הגמילה מקנאביס רפואית יכולה להיות מורכבת, מאחר ובנינו לעצמנו בראש סל שלם של הסברים משכנעים, הגיוניים, ולרוב גם מוצדקים – הרי תחילת השימוש היה בגלל סיבה רפואית אמיתית לחלוטין. העניין הוא שהבעיה הרפואית כבר כנראה נפתרה, אך אנחנו נותרנו עם ההסברים תקועים, כמו מעגל סגור, אשר ממשיכים להזין את עצמם ואת השימוש.

הפתרון טמון בהבנה שאת המעגל הסגור יש לפרוץ, והדרך לעשות זאת היא החלטה – לקיחת עמדה חד-משמעית אשר אומרת "די! עד כאן". את ההחלטה הזו יש לבנות, לייצב, לבסס, ובשביל לאפשר זאת צריך להציף ולנטרל את ההתנגדויות, את אותן אמונות מגבילות ומנגנוני הגנה מתוחכמים אשר בנינו לעצמנו בראש וכך סוגרים בפנינו את הדלת להצליח ולהתמיד בגמילה.

לקבלת פרטים נוספים על גמילה מקנאביס רפואי או מריחואנה והשיטה המהפכנית של בן ארי, השאירו פרטיכם בלשונית צור קשר ונחזור בהקדם האפשרי כדי שתוכל להיפטר מההרגל בעזרת שיטת בן ארי.

מקורות מידע:

קנביס רפואי – מריחואנה רפואית

מגזין קנאביס

WebMD, "Is medical marijuana addictive?"

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!