גמילה משתיה חריפה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה משתיה חריפההתמכרות לשתייה חריפה יכולה להגיע להתמכרות קשה מאוד ולדחפים פיזיים שמצריכים התערבות להצלחת הגמילה. לעתים ההתמכרות לשתיה חריפה עלולה להביא איתה תחושת בושה והמכור מבודד את עצמו מהמשפחה, החברים, בני הזוג והמכרים שלו. עם הזמן, נוספות למכור סיבות נוספות הדוחפות אותו להמשיך לצרוך שתיה חריפה בכמויות גבוהות. על גמילה משתיה חריפה במאמר הבא.

 

מהי התמכרות לשתיה חריפה?

התמכרות לשתיה חריפה, המוגדרת כאלכוהוליזם כוללת מספר מאפיינים עיקריים-

  • חוסר יכולת להפסיק- מי שלא מכור לשתיה חריפה, יהיה מסוגל להפסיק לשתות כאשר השתייה תיצור לו בעיות שמשפיעות על החיים שלו. לעומת זאת, התמכרות לשתייה חריפה מאופיינת בחוסר יכולת להפסיק ובצורך בגמילה על מנת להפסיק. 
  • הגדלת כמויות האלכוהול הנצרך- אחד המאפיינים של התמכרות לשתיה חריפה הוא שהגוף מסתגל אליה. עם הזמן, המכור יצטרך להגדיל את כמויות האלכוהול שהוא זקוק להן על מנת לקבל את ההשפעה שחווה בעבר על ידי כמויות אלכוהול קטנות יותר. 
  • תלות פיזית בשתיה חריפה- התמכרות לשתיה חריפה מאופיינת בתלות פיזית. כתוצאה מכך, בעת הגמילה יופיעו תסמינים כמו רעד, הזעת יתר, לחץ דם גבוה ואף הזיות. 
  • עיסוק קבוע בשתיה חריפה- המכורים לשתיה חריפה מתעסקים באופן קבוע בשתיה חריפה. גם כאשר הם לא עוסקים בה פיזית הם חושבים מתי יחזרו לשתות. 

למה מתמכרים?

קיימות סיבות שונות שגורמות לאנשים לשתות שתיה חריפה וכתוצאה מכך להתמכר. 

  • לא להתמודד עם המציאות- הסיבה הראשונה היא הרצון לא להתמודד עם המציאות והקשיים שניצבים מולנו. 
  • בריחה- שתיה חריפה מספקת אפשרות בריחה. כאשר שותים שתיה חריפה ניתן לברוח מהקשיים לתחושות טובות יותר. 
  • טראומות- אנשים שחוו טראומות עבר, פעמים רבות מתמכרים לשתיה חריפה. פעמים רבות זה נובע משילוב של הסיבות הראשונות ומהרצון להדחיק את הטראומה ולא להתמודד איתה. סיבה זו נפוצה יותר בקרב נשים.  
  • החיים לצד מכור- לעתים, כאשר חיים עם מכור לשתיה חריפה, הדבר גורם ליישור קו עם ההתנהגות שלו וכך גם בן הזוג הופך למכור. סיבה זו נפוצה יותר בקרב נשים. 

 

כיצד מתבצעת גמילה משתיה חריפה?

מכור שבא לקראת גמילה משתיה חריפה צריך לדעת שהוא הולך לקראת תהליך לא פשוט שיתבצע בהדרגה. ניתן לבחור בין שני סוגי מכוני גמילה. הראשון הוא מכון גמילה של אשפוז בתנאים סגורים. בסוג השני, הנגמלים יגיעו לאשפוז יום בו ישהו מהבוקר עד שעות הערב ויקבלו את הטיפולים הנדרשים אך יחזרו לישון בבית. 

בתהליך הגמילה במוסדות הגמילה, הנגמלים ילמדו כיצד להפסיק את ההתמכרות הפיזית משתיה חריפה ועם הזמן ירגישו כי הם מסוגלים להשתחרר מהתמכרות והשליטה שלה על חייהם. בנוסף, תהליך הגמילה יכלול תהליך רגשי בו הנגמלים ילמדו להתנהל ללא שתיה חריפה ויקבלו כלים להתמודדות. 

קראו עוד: גמילה מ-XL ומשקאות ממריצים

למה זה חשוב?

אדום שמכור לשתיה חריפה, למעשה מושפע באופן קבוע מחומר פסיכואקטיבי שגורם לשינוי תודעה, שינוי רגשות ואף שינויי התנהגות. כמו כן, שתיה חריפה משפיעה באופן שלילי על כושר השיפוט של המכור ואף על הפעולות המוטוריות שלו. שתיה חריפה גורמת לתחושת ביטחון עצמי מופרזת שעלולה לגרום למכור לבצע פעולות עליהן יתחרט כאשר יתפכח. הפעולות שיבצע המכור עלולות לגרום לפגיעה ברכוש ואף באנשים אחרים שנמצאים בסמוך אליו. כמו כן, שתיה חריפה משפיעה גם על מצבו הפיזי של האדם. צריכה מוגברת וממושכת של שתיה חריפה עלולה לגרום להתפתחות של מחלות כבד חמורות, לבעיות במערכת העיכול ואף לעלייה בלחץ הדם. 

על ידי גמילה משתיה חריפה, אנחנו למעשה מחזירים לאדם את השליטה בחייו. התודעה חוזרת למצב האמיתי שלה, תחושת הביטחון העצמי המופרזת יורדת ובמידה שלא נגרם נזק בלתי הפיך, ניתן למנוע נזקים בריאותיים חמורים.

 

תסמינים

את הגמילה משתיה חריפה מלווים תסמינים שונים שעלולים להקשות על התהליך ולסכן את הנגמל. אוסף התסמינים נקרא תסמונת גמילה מאלכוהול והוא מופיע למכורים שמנסים להיגמל באופן פתאומי לאחר צריכה מופרזת של שתיה חריפה. 

דרגת החומרה של תסמונת גמילה מאלכוהול תושפע מאופן הצריכה, כמות האלכוהול שנצרך ומשך הזמן שהוא נצרך. דבר נוסף שישפיע על דרגת החומר של התסמונת הוא האם המכור ניסה להיגמל בעבר ואם כן כמה פעמים ניסה. 

תסמיני גמילה מאלכוהול בדרך כלל כוללים תסמינים כמו חרדה, רעד קל בידיים, כאבי ראש, בחילות, הקאות, חוסר יכולת להירדם, הזעת יתר ועוד. תסמינים אלה בדרך כלל יופיעו כשש שעות מהתחלת הגמילה, כלומר, המשקה האחרון. בין 12 ל-24 שעות מהתחלת הגמילה משתיה חריפה עשויים להופיע תסמינים נוספים כמו בלבול, הזיות ויזואליות ושמיעתיות ואף פרכוסים. חלק מהנגמלים עלולים לסבול מתסמינים חמורים בשלב מוקדם יותר ואף שעתיים לאחר תחילת הגמילה. לעומת זאת אחרים עלולים להתחיל לסבול רק לאחר מספר ימים. 

גמילה משתיה חריפה- האם אפשר להיגמל לבדהאם אפשר להיגמל לבד?

התשובה היא כן. גמילה משתיה חריפה לבד היא לא בלתי אפשרית והיא לגמרי ברת ביצוע. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי על מנת לשפר את סיכויי הגמילה מומלץ להיעזר בגורמים רפואיים ומקצועיים.

לפניכם החסרונות של גמילה משתיה חריפה לבד- 

  • חוסר פיקוח רפואי- גמילה משתיה חריפה כוללת תסמיני גמילה קשים ומסכני חיים. במקרים מסוימים, הגמילה מאלכוהול עלולה לגרום לעוויתות, התקפים, הזיות ואף דום לב. לכן, מומלץ מאוד לעבור את הגמילה מאלכוהול עם סיוע רפואי ולקבל את הטיפול הנדרש במידת הצורך. 
  • סיוע תרופתי- בגמילה מאלכוהול לבד אין גישה לסיוע תרופתי שניתן לנגמלים במוסדות הגמילה השונים. 
  • תחלואות נלוות- התמכרות לאלכוהול בדרך כלל נובעת מהתמודדות של האדם עם מצבים קשים בחייו כמו דיכאון, חרדה או הפרעות אישיות. בגמילה משתיה חריפה ההפרעות הנפשיות עלולות להחמיר אף יותר. לכן חשוב לקבל סיוע מתאים.
  • מערכת תמיכה- גמילה במוסדות הגמילה השונים מציעה טיפולים פסיכולוגיים ונפשיים. גמילה ללא תמיכה נפשית מתאימה עלולה לגרום להשלכות פסיכולוגיות קשות מאוד שיגרמו לנגמל לחזור להתמכרות. 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!