גמילה משתיה מתוקה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם משקאות ממתוקים ממכרים? האם אפשר לפתח התמכרות לשתייה מתוקה? בהחלט!

כמו כל דבר המכיל סוכר – עוגות, בצקים, ממתקים ופינוקים מוגזמים – גם שתיה מתוקה יכולה להיות ממכרת. ואין הכוונה להתמכרות כללית כזו, שפשוט "בא לי", אלא להתמכרות של ממש. התמכרות אשר לא ניתן להפסיק או לעצור, אשר מרגישה כאילו "חייבים" לשתות שתיה מתוקה, ועכשיו, הרגע, ובכמויות.

כמו כל חומר ממכר, סוכר יכול להביא סיפוק אמתי. אך זה לא פותר דבר, ובעיקר מחזק את התחושות השליליות המתלוות להתמכרות – בדידות, קושי להתגבר, סבל, התחמקות ממצבים או סיטואציות קשות, וסוג של בריחה אשר עמוק בלב אתם יודעים שלא מועילה לכם באמת. אבל הקול הקטן הזה שאומר – עוד קצת, רק הפעם, עוד כוס אחת וזהו – ולא עובר לא משנה מה, זה הקול שגם מרמז לכם שאולי יש לכם בעיית התמכרות.

ההבדל בין התמכרות לסוכר להתמכרות לשתייה ממותקת

למזלכם, ההתמכרות שלכם הינה עניין ספציפי מאוד. זאת אומרת, לא מדובר בהתמכרות כללית לכל דבר שמכיל סוכר, או כל מתוק שלא יהיה, אלא משקאות ממותקים ושתיה מתוקה באופן ספציפי. זה אומנם קשה ולא פשוט, אבל זה לפחות משהו שאפשר להתמודד עמו בצורה ממוקדת.

התמכרות לסוכר באופן כללי זו בעיה שקשה מאוד להתגבר עליה, במובן הזה שבעצם – ממה אנחנו נגמלים? אחד השלבים הראשונים בכדי להצליח ולהיגמל מהתמכרות לסוכר הוא לנסות ולצמצם את המילה "סוכר" לדברים ספציפיים, דברים שמהם באמת אפשר להיגמל. אם ההתמכרות שלכם לובשת את התצורה של משקאות מתוקים אז את השלב הראשון הזה כבר למעשה עברתם, אתם יודעים מה הבעיה ובמה בעצם אתם באים לטפל.

מהבחינה הזו, אפשר לומר שאתם "מוכנים" יותר לגמילה מאשר המוכרים באופן כללי לסוכר. עם זאת, עדיין ניצב בפניכם תהליך הגמילה המלא, לרבות קבלת ההחלטה – במובן היסודי ביותר! – להיגמל.

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי לגמילה משתיה מתוקה

אם עד עכשיו חשבתם שאין פתרון, שבלתי אפשרי להיגמל משתיה מתוקה, שזה הולך ללוות אתכם כל החיים – אז דעו שאפשרי ועוד איך! השיטה של איילת בן ארי מוכיחה פעם אחר פעם שכאשר מקבלים את ההחלטה להיגמל, באופן כנה ומלא, זה מצליח.

איך עושים את זה? מאחר וההתמכרות משתיה מתוקה הינה ממוקדת יחסית, תהליך הגמילה יכול להתחיל כבר מהשלב של הבנת ההחלטה להיגמל. מתחילים בלהבין מה זה אומר גמילה, מה מעורב בתהליך הגמילה שלכם, ובעצם מדוע אתם חוזרים פעם אחר פעם אל המשקה המתוק מבלי להצליח ולהפסיק.

כך מתחיל תהליך קבלת ההחלטה להיגמל באמת, וזה לא כל כך פשוט – אבל זה אפשרי! כאשר מקבלים את ההחלטה להיגמל, כאשר עושים זאת מתוך שינוי קוגניטיבי ואותנטי, אתם עוד תפתיעו את עצמכם. שינוי תפיסתי אינו עניין קל, זה מצריך עבודה ומאמץ, וזה לא תמיד נוח. אבל זה בדיוק שורש העניין – נוחות היא אחת הסיבות שהתמכרות כל כך קשה להפסקה. זה נוח למצוא נחמה או סיפוק בהתמכרות, הרבה יותר קשה הוא לקבל את זה שהנוחות הזו היא חלק מהבעיה.

לאחר קבלת ההחלטה, עוברים לשלב היציבות. השלב בו מייצבים את ההחלטה, מבינים את השלכותיה ומתמודדים עמן, ולבסוף גם מצליחים להתמיד בבחירה שעשינו – לא משנה מה נקרה בדרך! ברגע שמצליחים לתפוס שלמעשה יש לנו את כוח הבחירה, לבחור האם להשתמש או לא, האם להיגמל או לא, אפשר גם להבין שהמשמעות של בחירה היא שאין קונפליקט. כבר בחרנו. זה לא – אם כן להשתמש או לא, זה פשוט מאוד – לא!

בכדי לקבל פרטים נוספים על שיטת הגמילה המהפכנית של בן ארי, השאירו פרטיכם בלשונית צור קשר. וניצור עמכם קשר בהקדם האפשרי לקביעת פגישת היכרות בה נספר לכם עוד על כיצד גם אתם יכולים להתגבר על ההתמכרות שלכם!

מקורות מידע:

PsychCentral, “Are Sugar-Sweetened Drinks Addictive?”

Psychology Today, “How To Get Over Your Sugar Addiction”

Nine Coach, “Sugar Sweetened Drinks”

https://coach.nine.com.au/2018/11/22/12/17/sugar-sweetened-drinks

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!