גמילה מתלישת שיער (טריכוטילומניה)

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תלישת שיער, הידועה גם בשם טריכוטילומניה (Trichotillomania), הינה תופעה אשר יש לה מרכיב התמכרותי. אומנם המקור לבעיה עצמה יכול להיות פסיכולוגי, ולעיתים קרובות מכיל יותר מאשר רק את הנקודה ההתמכרותית, דבר זה נכון לגבי רוב ההתמכרויות. באופן כללי, התמכרות אינה מופיעה בוואקום, פעמים רבות היא קשורה לאיזו שהיא מצוקה נפשית אשר ראוי, וגם רצוי, להתייחס אליה במסגרת טיפולית מתאימה.

עם זאת, ניתן לטפל בצד ההתמכרותי באופן נקודתי. במילים אחרות, אפשר להיגמל גם מתלישת שיער. אך על מנת להיגמל יש לעבור תהליך מלא של גמילה, תהליך אשר יוביל לשינוי כלשהו באורך החיים, בתפיסות, ובעיקר – תהליך קוגניטיבי.

מהי התמכרות לתלישת שיער וכיצד היא נראית

התמכרות לתלישת שיער אינה מחייבת רק את השיער שעל הקרקפת. בעוד זו התצורה הנפוצה ביותר, פעמים רבות גם ניתקל במקרים של תלישת שיער מהגבות, הריסים, ולעיתים נדירות יותר גם מאזורים אחרים בגוף. חשוב לציין שמדובר בהתמכרות כאשר מדובר בהתנהגות בלתי נשלטת, אשר לרוב אינה מסיבה עונג או אלמנט של בחירה מודעת. זאת אומרת, עושים זאת מבלי לשלוט על כך, לכאורה.

התמכרות גם תמיד מכילה ממד של סבל. פעמים רבות, ההתמכרות מובילה למועקות, מצוקות, ואפילו ייאוש רב. זאת לצד תחושת הקלה, רגיעה, סיפוק ואפילו עונג על התהליך או הפעולה הממכרת. כשם שאלכוהול יכול לגרום לתחושה טובה וסיפוק בעת הצריכה, כך גם תלישת שיער יכולה להוביל לתחושת סיפוק ורגיעה אשר היו נדרשות באופן בלתי נשלט.

תלישת שיער היא לרוב דבר נראה, הסביבה מבחינה בכך. לכן יש גם מרכיב מהותי של בושה פעמים רבות, של חשש, ואפילו של הסתגרות והסתרה. מהבחינות הללו, תלישת השיער מסיבה סבל רב ומועקה. אך לא בכך מסתכם הכול, שכן תלישת השיער מופיעה בעתות לחץ, עתות מצוקה. זהו כמו מנגנון בלתי נשלט אשר מוביל את הגוף לבצע את הפעולה בניגוד לרצונו, או למרות ההבנה שזה לא כדאי, לא מיטיב, לא טוב לי.

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי לגמילה מתלישת שיער

על מנת להיגמל חשוב להבין את משמעותה של הגמילה. תהליך הגמילה אף פעם אינו פשוט, הוא לא מתרחש בין-רגע. גמילה מצריכה עבודה, מאמץ, וגם לא מעט ויתור.

רק על ידי הבנה מעמיקה של תהליך הגמילה, של משמעותה עבורך, ניתן יהיה להתחיל בתהליך גמילה מוצלח. זאת מאחר ולמעשה אותה תחושה של "חוסר שליטה" המלווה את ההתמכרות לתלוש שיער, זו תחושה שקצת משקרת לנו. היא נראית כאילו באמת אין לנו שליטה, אך בסופו של דבר מדובר בתחושה של צריכה הנובעת מתוכנו. במילים אחרות, זה נראה כאילו אין לנו שום שליטה – אבל בעצם זה נובע מתוכנו.

התחושה הזו של חוסר שליטה היא תחושה שקשורה בתפיסה, זוהי תפיסה אשר מדברת אלינו במובנים של התמכרות. אם זו התמכרות, כיצד אני יכול לשלוט בה? בוודאי שניתן. תהליך של גמילה הוא אפשרי לכל אחד, אך זה לא קורה כלאחר יד, דרושה עבודה בשביל לעשות זאת בפועל. על מנת להצליח ולקבל את ההחלטה להיגמל, חשוב תחילה להבין מה בדיוק זה אומר.

עם הבנת מהות הגמילה, אפשר לקבל החלטה מודעת יותר. החלטה אשר יש לה מהות ממשית של קביעה. ההחלטה להפסיק ולצרוך את החומר הממכר. להפסיק ולתלוש שיער. אך הפעם עם קבלה מלאה של כל הנלווה לכך, של איך נראים החיים לאחר קבלת ההחלטה. להביא את ההחלטה לכדי יציבות, בתהליך של שינוי קוגניטיבי-תפיסתי, ואז ליישם זאת בפועל.

גם אתם רוצים להיגמל מתלישת שיער? לחצו על לשונית צור קשר, כתבו את פרטיכם, ובהקדם האפשרי עם המומחים לשיטת בן ארי תיצור עמכם קשר בכדי לקבוע פגישה ראשונית להיכרות. גם אתם יכולים לקחת את חייכם בידיכם, ולהגיד "לא!" להתמכרות שלכם. זה מתחיל בצעד הראשון – לקבוע עם איילת!

מקורות מידע:

Independent, “Why Some People are Addicted to Pulling their Hair Out”

WebMD, “Trichotillomania”

Wikipedia, “Trichotillomania”

PsyCom, “What is Trichotillomania”

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!