האם אני מכור למשחקי מחשב? כך תדעו לזהות את המכורים למשחקי מחשב

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם אני מכור למשחקי מחשבבשנים האחרונות אנשים רבים מתגלים כמכורים למשחקי מחשב. רוצים לדעת האם גם אתם או הקרובים שלכם מכורים? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הסימנים הבולטים ביותר להתמכרות למשחקי מחשב. חשוב להדגיש ולומר כי התמכרות זו נחשבת להתמכרות חדשה, ולכן רמת המודעות אליה אינה גבוהה במיוחד. אך מבחינת הסימפטומים של המכורים, מדובר על סימפטומים זהים להתמכרויות מוכרות יותר, כמו התמכרות לסמים או התמכרות לאלכוהול. רוב המכורים למסכים מכורים למשחקי מחשב שונים שמצליחים לשאוב את כל זמנם הפנוי. המכורים מתמודדים עם קשיים של ממש בעת הניתוק מהמחשב, מה שמזכיר מאוד את הקשיים שחווים מכורים לאלכוהול או לסמים בעת הניתוק. אז רגע לפני שאתם מאבחנים את עצמכם או את הקרובים לכם כמכורים למשחקי מחשב, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו את הסימפטומים המרכזיים של המכורים האמיתיים.

 

האם אני מכור למשחקי מחשב: מרבית המכורים למשחקי מחשב הם בני נוער

רוב המכורים למשחקי מחשב הם בני נוער ללא מחויבויות משמעותיות. בני נוער רבים כיום בוחרים להשקיע את כל זמנם במשחקי מחשב שונים. אם גם אתם, חברים שלכם או הילדים שלכם משקיעים את כל זמנם במשחקי מחשב, ייתכן שמדובר בהתמכרות של ממש. חשוב להדגיש ולומר כי בדומה להתמכרויות אחרות, גם התמכרות זו מצריכה טיפול משמעותי להתמודדות עם הבעיה. אך רגע לפני שאתם מחליטים להתחיל בטיפול, חשוב שתכירו את הדרכים לענות תשובה לשאלה – האם אני מכור למשחקי מחשב?

האם אני מכור למשחקי מחשב: הכירו את הסימפטומים המעידים על התמכרות למשחקי מחשב!

 ישנם סימפטומים רבים למכורים המעידים על כך שהם לא רק אוהבים משחקי מחשב, אלא מכורים אליהם. ריכזנו עבורכן את הסימפטומים המרכזיים ביותר, והם:

 

  1. דחיינות כרונית של מגוון מטלות וצרכים חיוניים

 מתמודדים עם דחיינות כרונית של כל מטלה או צורך בסיסי? ייתכן שאתם סובלים מהתמכרות למשחקי מחשב. מכורים רבים נוטים לדחות כל מטלה שהן צריכים לעשות. גם אם מדובר במטלות חיוניות, הם מוצאים את כל הסיבות האפשרויות במטרה לדחות אותן. דחיינות כרונית זו עלולה אף לפגוע בבריאות המכורים, שכן חלקם בוחרים לדחות אפילו את זמני האכילה שלהם. חשוב להדגיש כי ככל שהאדם מכור יותר למשחקי מחשב, כך הדחיינות שלו חמורה יותר ומגיעה לצרכים בסיסיים יותר. מכור ברמה נמוכה יהיה מוכן לדחות את סידור הבית לטובת משחק מחשב, אך לעומתו, מכור כבד יהיה מוכן לדחות את כל ארוחות היום לטובת משחק מחשב – מה שמוביל לסימפטום הבא.

 

  1. שיבוש משמעותי בהרגלי האכילה

 מרבית המכורים למשחקי מחשב מתמודדים עם שינויים בכל הרגלי האכילה שלהם. כל דבר מלבד משחק המחשב נראה פשוט בעיניהם כך שאין להם את הרצון או הצורך לעשות אותו. מרבית המכורים בוחרים לדחות את הכנת האוכל או אף לוותר עליה כליל. אז מה הם כן אוכלים? ברוב המקרים דברים פשוטים שניתן לחטוף ללא כל צורך בהכנה מורכבת. ומתי הם אוכלים? גם באשר לשאלה זו יש שינויים בעקבות ההתמכרות. מכורים למשחקי מחשב נוטים לדחות את זמני האכילה שלהם ככל הניתן. רבים מהם אוכלים את הארוחה הראשונה ביומם בשעות הצהריים המאוחרות, וחלקם אף בשעות הערב. שיבושים אלה משפיעים באופן ישיר על בריאות המכורים, מה שמחייב טיפול מהיר להתמודדות עם הבעיה.

 

  1. שיבוש משמעותי בהרגלי השינה

 מעבר לשיבושים משמעותיים בהרגלי האכילה, התמכרות למשחקי מחשב גוררת שיבושים משמעותיים גם בהרגלי השינה. מרבית המכורים למשחקי מחשב בוחרים לדחות את שעות השינה שלהם לטובת משחק מחשב. דחיית שעות השינה יוצרת פערים משמעותיים שמסכנים את בריאות המכורים. חשוב להדגיש כי סימפטום זה משתנה מאוד בהתאם לרמת ההתמכרות. ישנן מכורים שמושכים עוד חצי שעה או שעה בלבד במשחקי המחשב ורק לאחר מכן עולים לישון, ולעומתם, ישנן כאלה שנשארים ערים עד אור הבוקר. אז אם גם אתם מתמודדים עם שינויים משמעותיים בהרגלי השינה שלכם בעקבות משחקים במחשב, כנראה שאתם אכן מכורים.

  1. פגיעה ניכרת ביכולות חברתיות

המכורים למשחקי מחשב סובלים מפגיעה משמעותית ביכולות החברתיות שלהם. רבים מהם נוטים לצמצם כל אינטרקציה חברתית לטובת השקעת מלוא הזמן שלהם למשחקי המחשב. צמצום המפגשים החברתיים גורר פגיעה משמעותית ביכולות החברתיות של המכורים, מה שעלול ליצור נזקים בלתי הפיכים. מרבית המכורים לא רק מצמצמים את המפגשים החברתיים שלהם, אלא הם גם לא מבינים את עניינים ואף בזים להם. אט אט כל עולמם הופך להיות משחקי המחשב והם מוותרים על חיים מלאים לטובת המשחקים שהם אוהבים.

 

  1. תחושות כעס, חוסר רוגע, אי שקט או אף עצבות בעת הניתוק מהמסך

אם לא די בכל אלה, סימפטום נוסף ומשמעותי הוא התחושה המורגשת עם הניתוק מהמסך. אנשים רבים מדווחים כי הם מרגישים תחושה של אי שקט, אי נוחות, עצבים, עצבות או חוסר רוגע נפשי מיד כשהם נדרשים לעזוב את המסך. כפי שציינו מעלה, מכורים למשחקי מחשב חווים סימפטומים זהים לאלה המכורים לאלכוהול או לסמים בעת ניתוק. אז אם גם אתם או הקרובים לכם סובלים מאי נוחות, אי שקט, תחושת עצבות, כעס בעת ניתוק מהמסך, כנראה שאתם מכורים למסכים. חשוב להדגיש ולומר כי ישנן מכורים הסובלים מכלל התופעות הללו לאחר דקות בודדות בלבד של ניתוק, ולעומתם ישנם כאלה הסובלים מכלל התופעות הללו לאחר מספר שעות של ניתוק. כך או כך, התופעות הללו מעידות על התמכרות של ממש.

רוצים להתגבר על ההתמכרות שלכם? חשוב לדעת שכיום יש טיפול ייעודי להתמודדות עם התמכרות למשחקי מחשב. טיפול זה מצליח לסייע לרבים להתגבר על הבעיה, למנן את זמן שהותם מול המחשב, לחזור לנהל חיים שגרתיים ולהשיב את כל יכולותיהם החברתיות.

קראו עוד: גמילה ממשחקי מחשב

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!