פרופיל הנגמל על פי שיטת בן ארי – למי מתאים טיפול בגמילה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם כל אחד יכול להיגמל? או שאולי ישנו פרופיל מסוים שרק אם אני מתאים לו אוכל להיגמל?

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי מאפשרת משהו אחר בתחום הגמילה, היא מציעה הזדמנות ייחודית לא רק להצליח ולהיגמל במובן הגופני-הפיסי, זאת אומרת – לבטל את השפעות החומרים הממכרים על הגוף. השיטה מציעה לכם את האפשרות להחזיר את כוח הבחירה, את הכוח להחליט על חייכם בכל הנוגע להתמכרות שלכם. אבל האם היא מתאימה לכולם?

כל אחד יכול להיגמל, כל עוד מדובר בהתמכרות ברורה

אז קודם כל – כן. השיטה של איילת בן ארי לגמילה פתוחה ומזמינה לכולם. לא משנה מהו החומר הנצרך עצמו בו מדובר, אפשרי להיגמל ממנו:

  • סמים, אלכוהול וחומרים ממכרים כגון סיגריות
  • אינטרנט, משחקי מחשב, תכניות טלוויזיה, מכשירים ניידים וכדומה
  • מתוקים, בצקים, גלידות, משקאות ממותקים למיניהם
  • הרגלים לא רצויים (מציצת אצבע, כסיסת ציפורניים, וכדומה)

ועוד מגוון רחב של התנהגויות וחומרים ממכרים, אשר ניתן לשים את האצבע ולזהותם כהתמכרות ברורה. אך זוהי גם המגבלה של יכולת הגמילה בשיטה של בן ארי – חייבים לזהות את החומר הממכר, חייבים לזהות את ההתמכרות באופן ברור ומוגדר.

להגדיר את ההתמכרות זה השלב הראשון בדרך לגמילה!

אי אפשר באמת להיגמל ממשהו שלא ניתן לשים עליו את האצבע באופן ספציפי. במילים אחרות, אי אפשר להיגמל מאכילה באופן כללי. אפשר להיגמל מאכילת עוגות, או מאכילת סוכריות וממתקים, או אפילו מאכילת לחם. אבל הגוף האנושי, וגם הנפש, אינם בנויים כך שתוכלו להיגמל לחלוטין מאוכל או מקטגוריית מזון שלימה (למשל, כל תצורות הבצק הקיימות).

מדוע בעצם חייבים לזהות את התמכרות? למשל, בדוגמת הבצקים, הגוף זקוק לתצורות שונות של בצק על מנת להתקיים. זה נכון שאנחנו מדברים על כמות מוגבלת, ישנם מודלים דיאטטיים כיום שמדברים למשל על כפרוסת לחם ביום, אבל עדיין זו כמות שיש לצרוך.

תהליך הגמילה, לעומת זאת, אומר שעלינו להימנע לחלוטין מהחומר הנצרך. אי אפשר להיגמל מאלכוהול אבל עדיין לשתות אלכוהול. אי אפשר להיגמל מסמים אבל עדיין לצרוך סמים. על אותו ההיגיון, אי אפשר להיגמל מבצקים לחלוטין, על כל תצורותיהם, כך שלעולם לא תאכלו יותר בצק, או דוגמה נוספת – סוכר.

הגדרת החומר הממכר באופן ספציפי, למשל – עוגות, ממתקים או משקאות ממותקים – זו מאפשרת לנו לגשת לגמילה ולהגביל את החומרים הנצרכים בין מה מותר ועל מה אני מוותר. הוויתור הכרוך בגמילה הוא הכרחי, ההחלטה הכרוכה בגמילה (לא לצרוך משקאות ממותקים למשל) היא הכרחית.

ומה קורה אם אני לא יודע בדיוק למה אני מכור?

כאן יש הבדל מובחן בין לזהות את החומר הממכר באופן ספציפי, לבין אין חומר ממכר באופן ספציפי.

למשל, בנוגע להתמכרות אשר מבוססת על מזונות מסוימים. יש הבדל בין אדם המכור לעוגות אבל מתקשה לזהות זאת, לבין אדם המכור לבצקים על כל תצורותיהם. במקרה של עוגות, אנחנו יכולים לזהות בסופו של דבר במה ההתמכרות מתמקדת, וכך גם להציע מענה גמילתי יעיל. אך במקרה של התמכרות לבצקים, בה מדובר גם בעוגות, גם בלחמים, גם בפסטות, גם בפשטידות אפילו – כאן ישנה בעיה. ממה בעצם אנחנו נגמלים? כל המזונות שאולי יהיה בהם בצק? זה מורכב מאוד, עד בלתי אפשרי.

לכן, למשל, אפשר להימנע מבצקים עם גלוטן, מזונות עם גלוטן, וכדומה. אבל לא ניתן להימנע מבצקים בכלל, ממזונות אשר יש בהם בצק בתצורה כלשהי. התמכרות בדרך כלל הינה למשהו ספציפי, אחרת אנחנו כבר זולגים מהגבול של התמכרות אל הגבול של עניין נפשי שייתכן והוא מורכב יותר. משהו שאולי קשור בחוסר גבולות באופן כללי יותר.

השיטה של איילת בן ארי מציעה לכם פתרון אמתי וישים לבעיית ההתמכרות שלכם. זה מתחיל בזיהוי הבעיה והחומר הממכר, אפיון של ההתמכרות הספציפית שלכם, ותהליך קוגניטיבי של שינוי אמתי. גם אתם יכולים לקחת את הבחירה חזרה אל ידיכם, וזה מתחיל ביצירת קשר וקביעת פגישת היכרות ראשונית.

מקורות מידע:

Medical News Today, “How does a doctor diagnose addiction?”

Facing Addiction, “Signs and Symptoms of Addiction”

Serenity, “IDENTIFYING AND MANAGING ADDICTION TRIGGERS”

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!