התמכרות למשחקי מחשב תסמינים – כל התסמינים שאתם חייבים להכיר

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בני נוער רבים מתמודדים בשנים האחרונות עם התמכרות למשחקי מחשב. חוששים שגם הילדים לכם מכורים? הגעתם למקום הנכון. בפסקאות הבאות נכיר מקרוב את כל התסמינים של המכורים למשחקי מחשב. חשוב להדגיש וחומר כי התמכרות למשחקי מחשב דומה בכל תסמיניה להתמכרות לסמים או לאלכוהול. בשנים האחרונות המודעות להתמכרות למסכים עולה, והנושא עולה לתודעתם של רבים. איך תדעו אם גם אתם, הקרובים או הילדים שלכם מכורים? אספנו עבורכם את התסמינים הבולטים ביותר של כלל המכורים למסכים. חשוב להדגיש ולומר כי גם אם מתברר שאתם, הקרובים או הילדים שלכם מכורים, ניתן לטפל בבעיה ולהתגבר עליה. כיום יש לא מעט מכונים המסייעים למכורים למסכים להשתחרר מהתמכרותם ולחזור לחיים נורמטיביים ושגרתיים.

 

לא כל אדם שעושה שימוש תדיר במסך מוגדר מכור – אז מי כן? הכירו את כל הסימפטומים של המכורים

לא כל אדם שרגיל לעשות שימוש תדיר במסכים או לשחק ארוכות במשחקי מחשב, מוגדר כמכור. כפי שציינו מעלה, המהתמכרות למשחקי מחשב תסמיניםכורים למשחקי מחשב מתמודדים עם קשיים דומים למכורים לאלכוהול ולסמים. אז לפני שאתם ממהרים להגדיר את עצמכם, את הקרובים לכם או את הילדים שלכם כמכורים למשחקי מחשב, חשוב שתכירו את התסמינים המרכזיים להתמכרות של ממש. ריכזנו עבורכם את התסמינים הבולטים ביותר, והם:

 

  • התמכרות למשחקי מחשב תסמינים: תחושות של חוסר שקט, עצבים, עצבות או אי רגיעה תמידית

הסובלים מהתמכרות למשחקי מחשב ולמסכים מתמודדים עם תחושות קשות של חוסר שקט, אי רגיעה תמידית, עצבות, אי עצבים מיד עם הניתוק מהמסך. חשוב להדגיש ולומר כי קיימים פערים בין המכורים השונים. המכורים הכבדים ביותר ירגישו את כלל התחושות הללו תוך מספר דקות בודדות ללא המסך. לעומתם, ישנם מכורים במצב טוב יותר שירגישו את התחושות הללו לאחר מספר שעות. אתם, הקרובים לכם או הילדים שלכם מתמודדים עם התחושות הללו בעת הניתוק ממסכים? ייתכן שאתם סובלים מהתמכרות קשה. חשוב להדגיש כי ברוב המקרים ההתמכרויות הללו מגיעות לאנשים שאוהבים משחקי מחשב. התמכרות למסכים ללא קשר למשחקים נדירה יותר, אך קיימת. אז גם אם אתם לא רגילים לשחק באופן תדיר, עדיין קיים סיכוי לא מבוטל שתתמודדו עם התמכרות.

  • התמכרות למשחקי מחשב תסמינים: שינויים משמעותיים בהרגלי האכילה התקינים

מרגישים שחלים לא מעט שינויים בהרגלי האכילה שלכם? ייתכן שהדבר מצביע על התמכרות של ממש. מרבית המכורים למסכים מתמודדים עם שינויים תדירים בהרגלי האכילה שלהם. השינויים ברוב המקרים באים לידי ביטוי הן בזמני האכילה והן באופן האכילה. מכורים למסכים דוחים ככל הניתן את זמני האכילה, מה שגורם לרבים מהם לאכול ארוחה ראשונה בשעות הצהריים או אף בשעות הערב. מדלגים על ארוחת הבוקר באופן קבוע בגין השימוש במסך? מדובר בסימפטום מרכזי להתמכרות למשכים. מעבר לכך, המכורים ממעטים לשבת לאכול על שולחן. ברוב המקרים הם יעדיפו לאכול תוך כדי משחק מחשב. ממעטים לאכול לצד שולחן ערוך ומסודר? קיים סיכוי סביר שגם אתם מתמודדים עם התמכרות למסכים ולמשחקי מחשב.

קראו עוד: גמילה ממסכים

  • התמכרות למשחקי מחשב תסמינים: שינויים משמעותיים בשעות השינה – דוחים את השינה בגין משחקים במחשב

עוד סימפטום שכיח למדי בקרב מכורים למסכים ולמשחקי מחשב הוא כמובן פגיעה משמעותית בשעות השינה. המכורים למסכים ולמשחקי מחשב נוטים לדחות את שעת השינה שלהם בגין משחק במסך. אם גם אתם רגילים להירדם בשעות הלילה המאוחרות בגלל משחק במחשב, כנראה שאתם מכורים למסכים. חשוב להדגיש כי גם במקרה זה ישנם שינויים רבים בין המכורים השונים. ישנם כאלה שמצליחים להתנתק מהמסך בשעות הלילה המוקדמות, ולעומתם, ישנם כאלה שלא נפרדים מהמסך עד שעות הבוקר. אתם או הילדים שלכם נשאבים למשחקים או לסרטים על חשבון שעות השינה? חשוב להסתייע בטיפול ייעודי להתמודדות עם התמכרות למסכים.

 

  • התמכרות למשחקי מחשב תסמינים: פגיעה משמעותית ביכולות ובאינטרקציות חברתיות

נקודה נוספת שנפגעת באופן מיידי עם ההתמכרות למסכים ולמשחקי מחשב היא הפן החברתי. מכורים רבים למשחקי מחשב ולמסכים נוטים להתבודד לטובת השקעת כל זמנם במסך. התבודדות זו מביאה לירידה משמעותית ביכולות חברתיות ולוויתור על אינטרקציות חברתיות רבות. אז אם גם אתם מרגישים שאתם מוכנים לוותר על כל מפגש חברתי לטובת משחק במחשב, כנראה שאתם סובלים מהתמכרות של ממש. חשוב להדגיש ולומר כי המכורים למסכים לא רק מוכנים לוותר על מפגשים חברתיים לטובת משחק במחשב, אלא גם כאשר הם כבר נפגשים עם אנשים, הם לא מצליחים לתקשר בצורה מיטבית. רבים מהם כלל לא מבינים את מטרת המפגשים החברתיים ואף נוטים לזלזל בהם.

  • התמכרות למשחקי מחשב תסמינים: דחייה כרונית של שלל מטלות או צרכים בסיסיים

סימפטום נוסף להתמודדות עם התמכרות למשחקי מחשב או למסכים הוא דחיינות כרונית. המכורים למשחקי מחשב רגילים לדחות באופן תמידי את כלל המטלות והצרכים הבסיסיים שלהם. דחיינות זו באה לידי ביטוי בהתעלמות מוחלטת משלל מטלות חיוניות כמו הכנת אוכל, סידור הבית, עבודה ועוד. אם גם אתם או הקרובים שלכם רגילים לדחות את כלל המטלות החיוניות ביותר באופן כרוני, קיים סיכוי סביר שהדבר נובע מהתמכרות למסכים. מעבר לדחיית מטלות חיוניות, המכורים הכבדים בוחרים פשוט לוותר על לשל צרכים בסיסיים. ויתורים אלה במקרים חריגים עלולים לעלות בבריאות. אז אם גם אתם לא מצליחים להגיע לכל המטלות או הצרכים שלכם, כנראה שאתם סובלים מהתמכרות משמעותית למשחקי מחשב.

חשוב לחדד, כל עוד אתם לא מצליחים להגיע לכל המטלות והצרכים בגין התמודדות עם מטלות אחרות, אין מדובר בהתמכרות למסכים. אך במידה ואתם יודעים להעיד שאם הייתם מצמצמים את עות השהייה מול המסך, הייתם יכולים להגיע להשלמת כלל המטלות שלכם, כנראה שאכן מדובר בהתמכרות של ממש.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!