ייעוץ וטיפול בגמילה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

"האם אני צריך גמילה? האם אני מכור? איך נראה תהליך הגמילה? מהם שלבי הגמילה? ומה אני יכול לעשות בכלל בשביל להתחיל ולהיגמל?" – כל השאלות הללו, ועוד רבות אחרות, מנחות אותנו אל מוקד הבעיה של כל התמכרות – בעיה תפיסתית קוגניטיבית. השיטה המהפכנית של איילת בן ארי, מבוססת על היכולת לזהות את הבעיה ההתמכרותית הספציפית, ולשנות את האופן בו אנחנו תופסים אותה.

הקשר בין קוגניציה, התמכרות וגמילה

התמכרות היא קודם כל משהו אשר משפיע על האופן בו אנחנו חושבים. או בדרך אחרת, אנחנו מתמכרים גם באמצעות המחשבה. זה נשמע מוזר אולי ברגע הראשון, אבל זה נכון – אנחנו מתמכרים בראש בדיוק כמו שבגוף.

זה לא אומר שאין התמכרות גופנית, בוודאי שיש. לכל התמכרות אשר מכילה חומרים המשפיעים על הגוף שלנו יכולה להיות השפעה תלותית. אפילו התמכרויות אשר אינן כוללת הכנסת חומרים לגוף, למשל – מציצת אצבע, אינטרנט, משחקי מחשב, הימורים וכדומה – גם אז יכולות להיות תופעות בגוף אשר מופיעות בעקבות ההתמכרות.

אבל כאן בדיוק המקום לעצור ולתהות: אם גם במצבים של גמילה מהימורים, למשל, יש תופעות גמילה בגוף, האם זה אומר שחלק מההתמכרות לא מושפעות מהראש, מהמחשבות, מהאופן בו אנחנו תופסים את ההתמכרות? ברגע שמבינים כי ישנו קשר הדוק בין האופן שבו אנחנו חושבים לאופן בו אנחנו צורכים, משתמשים וגם נגמלים – אנחנו מבינים שלמעשה לקוגניציה יש חלק חשוב ביותר בהתמכרות.

אם למעשה חלק מההתמכרות היא בקוגניציה, בתפיסות שלנו, אז זה אומר שאפשר להיגמל באופן של עבודה קוגניטיבית. אפילו יותר מכך, וזה חלק מהשינוי המהפכני של איילת בן ארי – הגמילה מתרחשת בעיקר על ידי שינוי בתפיסות שלנו.

החשיבות של תהליך ייעוץ וטיפול קוגניטיבי בגמילה

מהי בעצם תפיסה? כיצד ההתמכרות שלכם מושפעת על ידי התפיסה שלכם? ולמה כל כך חשוב לעבור תהליך גמילה אשר משפיע על התפיסות שלנו?

התפיסה היא בעצם האופן בו אתם ניגשים לעולם, תופסים את העולם, ובמקרה שלנו – תופסים את ההתמכרות שלכם. פעמים רבות אנחנו תופסים את ההתמכרות כמשהו בלתי נשלט, משהו שנכפה עלינו, משהו שחזק או גדול מאתנו. זוהי תפיסה לכל דבר, במילים אחרות – זה בראש שלנו. במחשבות שלנו.

תארו לכם שהייתם יכולים לתפוס או לחשוב שבעצם ההתמכרות לא גדולה מכם, לא גדולה עליכם, אלא אתם גדולים ממנה. תארו לכם שיכולתם להבין, לעומק הדברים, שבעצם אתם אלו אשר שולטים בהתמכרות, שאתם אלו שבוחרים שוב ושוב להמשיך ולצרוך את הסם או המשקה. ותארו לכם שאם זה נכון, אז בעצם אפשר (!) לשנות את זה על ידי כך שנחליט לפעול אחרת.

השיטה המהפכנית של איילת בן ארי מתמקדת בדיוק בכך – בהחזרת היכולת לבחור, לקבל את ההחלטה, לקבוע כיצד להתנהל. זהו שינוי קוגניטיבי אשר מתרחש בעקבות תהליך של ייעוץ וטיפול המכוונים לגמילה. זה לא קל, וזה לא פשוט, אבל זה בהחלט אפשרי!

להחלטה שלכם להיגמל יש מקום של כבוד בגמילה. בלעדיה אי אפשר באמת להיגמל. מי שלא רוצה להיגמל ולא מחליט להיגמל – לא באמת יכול להיגמל. למה בעצם? כי הקוגניציה, או התפיסה שלכם, היא חלק בלתי נפרד מההתמכרות שלכם. אם אין שינוי שמתרחש שם, אם לא תשנו את התפיסה שלכם, אז לא באמת תגמלו.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על השיטה המהפכנית של בן ארי? השאירו פרטיכם בעמוד יצירת קשר, ונציג יחזור אליכם במהירות, על מנת לקבוע פגישת היכרות ולהציג בפניכם את השיטה החדשנית לגמילה.

מקורות מידע –

NCBI, “Addiction and Cognition”

Mental Help, “Cognitive Theory And Addiction (Thoughts, Beliefs, Expectations)”

Very Well Mind, “Cognitive Behavioral Therapy For Addiction”

American Psychological Association, “ Cognition is central to drug addiction”

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!