האם אתה מכור? בדוק את עצמך!

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מתלבט אם אתה מכור? לא בטוח כיצד לזהות זאת? אל דאגה, אפשר לזהות התמכרות אם באמת כנים עם עצמנו. קחו לכם רגע, נקו את הראש ונשמו עמוק, ונסו באמת לחשוב ולהבין מה עובר עליכם. כנות היא המפתח להבנה עצמית ולזיהוי הבעיה, כי עמוק בלב – אתם כבר יודעים את התשובה. כל מה שצריך זה רק להקשיב למה שמתרחש שם בראש, ולעשות זאת מעומק הלב:

מהו הדברים אליו אני חושב שאני מכור?

זו השאלה הראשונה, והיא ממש ראשונית. זה עדיין לא אומר שום דבר, אבל נסו להבין לרגע – למה בכלל פתחתם את העמוד הזה באתר? מה השאלה שעומדת על הפרק? מה בעצם הדבר הזה שאתם הולכים וצורכים אותו אשר מעלה בכם חשש שאולי מדובר בהתמכרות?

אנשים מתמכרים לדברים רבים, מה אתם חושבים שהוא מוקד ההתמכרות (אם זו התמכרות) שלכם?

למה אני חושש שאני מכור?

נסו להבין רגע במה מדובר. למה בעצם אתם חושבים שאתם מכורים? נסו לזהות משהו מן המרכיבים הבאים –

  • שימוש ניכר בתדירות גבוהה – זה יכול להיות שעות על גבי שעות מול המחשב, או תחושה שאני צריך לצרוך מהדבר הממכר שוב ושוב בלי הפסקה או בתדירות גבוהה.
  • בזבוז כסף רב – האם אתם מוציאים הרבה כסף על הדבר הזה? יותר ממה שהייתם רוצים? לפעמים מבלי להרגיש שאתם שולטים בהוצאות שלכם, או קולטים מאוחר מידי כמה הוצאתם?
  • חברים ומשפחה – האם השימוש בדבר הממכר גוזל מכם זמן איכות עם המשפחה וחברים באופן משמעותי, כזה אשר מוביל לפעמים להסתגרות או התנתקות, איבוד תחושת זמן, ורק לאחר מכן אתם פתאום מבינים כמה זמן עבר ומה פספסתם?
  • סיפוק ורגיעה – האם כשאתם משתמשים בדבר הממכר אתם מרגיעים רוגע, נוחות, סיפוק, תחושה מנחמת, אבל כשאתם לא אתם חשים צורך לחזור ולהשתמש, דחף חזק מידי פעם לעשות את זה עכשיו, אולי אפילו מועקה או מצוקה אם אתם לא עושים זאת?

תחושות אלו, ועוד רבות נוספות, יכולות להעיד על התמכרות. אם אנחנו קשובים להן, שמים לב איך אנחנו מתנהגים וחשים סביב השימוש, בין שימוש לשימוש, או בהיעדר השימוש – אז אפשר לזהות בעצם עד כמה אנחנו זקוקים לדבר הזה. עד כמה הוא מושך אותנו, משתלט עלינו, ומונע מאתנו דברים אחרים.

עד כמה יש לי שליטה בדבר הזה?

פעמים רבות אנחנו נופלים בדיוק בנקודה הזו. כולנו מכירים את הקלישאה הידועה – "אני יכול להפסיק מתי שבא לי". זו אמירה שמבלבלת מאוד, כי לכאורה זה מסיים את הדיון כאן. אבל אם פתחתם את העמוד הזה, היו כנים עם עצמכם באמת – ישנו ספק בליבכם, ישנו חשש שאתם מכורים. האם אתם באמת יכולים להפסיק? נסו לענות את על השאלות הבאות –

  • האם אני שם לב לכך שאני הולך וצורך שוב ושוב?
  • האם אני שם לב למשך השימוש (בדברים כמו אינטרנט או רשתות חברתיות למשל)? כמה זמן זה גוזל ממני?
  • האם אני יכול לקום ולהפסיק עכשיו בלי שום בעיה, ככה סתם, כי מישהו מבקש ממני נניח?
  • האם אני יכול לא להשתמש בדבר הזה במשך זמן רב – שבוע, חודש, שנה?
  • האם אני מרגיש, אפילו קצת, עמוק בפנים, שאני כל כך רוצה להשתמש בדבר הזה שמרגיש ממכר, והתחושה הזו גדולה או משתלטת עליי לפעמים? שאין לי שליטה כשזה מגיע לשימוש, אפילו אם לזמן קצר?

שאלות מהסוג הזה יכולות לעזור לכם להבין קצת יותר לעומק עם מה אתם מתמודדים. התמכרות היא עניין מעט לא ברור, הוא תמיד מכיל קצת עמימות. לא ממש ברור אם זו התמכרות או אם שימוש מוגזם. הקו בין לבין הוא מאוד עדין ומבלבל. אבל אם אתם קוראים את העמוד הזה, סביר להניח שאתם כבר יודעים בלבכם את התשובה.

אל תהססו! אפשר לפתור בעיות התמכרות אם באמת רוצים בכך. השיטה המהפכנית של איילת בן ארי מאפשרת לכם להחזיר את השליטה על ההתמכרות לידיכם. לא בטוחים אם אתם מכורים? אפשר גם להתייעץ עם המומחים לשיטת בן ארי ולבחון את העניין יחד. השאירו פרטיכם בתיבת יצירת הקשר, ויחזרו אליכם לקביעת פגישת היכרות בהקדם האפשרי.

מקורות מידע:

Medicine News Today, “What are the symptoms of addiction?”

PsychCentral, “Identifying Signs of Addiction”

Sunrise House, “How to Spot Addiction in a Friend or Loved One”

Health Line, “Recognizing an Addiction Problem”

אולי יעניין אותך גם:

פוסט טראומה והתמכרויות – האם יש קשר בין השניים?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!